RSS

Relatia dintre jurnalismul online si PR-ul online

24 Feb

images     PR online reprezintă multitudinea de activități care influențează media, comunitățile și audiența existentă în mediul online. Acestea includ motoarele de căutare, blogurile, forumurile, rețelele sociale, știrile online și alte instrumente de comunicare online.

     Jurnalismul online face referire la știrile online. Tot ceea ce reprezintă informație online, știre intră în această categorie. Jurnalismul online înseamnă, de asemenea, un mod diferit de tratare a informației și un mod diferit de organizare a conținutului. Structura nonlineară, link-urile, elementele care stimulează interactivitatea sunt câteva dintre atributele principale care disting media online de alte tipuri de jurnalism.

Deși atât PR-istul cât și jurnalistul servesc interesul public, diferența este că jurnalistul pune in față știrea, pe când pr-istul pune interesul clienților îmbrăcate în interesul publicului.

Există dezbateri neîncetate despre relaţia dintre jurnalişti şi practicienii din domeniul PR. Fiecare profesie este dependentă una de cealaltă. Deseori jurnaliştii sunt sceptici în ceea ce priveşte munca unui PR-ist. El este perceput doar ca un angajat îngrijorat de reputaţia organizaţiei sau a instituţiei pe care o reprezintă. În general, jurnalistul vrea sa afle mai multe de la PR şi să îi mijlocească accesul la instituţie şi oamenii ei, iar PR-ul îşi cam asumă rolul de paznic al instituţiei pe partea de comunicare.

Legătura între cele două domenii este foarte strânsă, pr-iștii trebuind să ofere informații cât mai corecte și complete jurnaliștilor. Jurnalismul online în România se află într-o continuă revoluționare. Cam toate publicațiile au și variantă online, fie că e vorba de ziare, reviste sau radio și televiziune.

Putem fi optimişti în ceea ce priveşte viitorul relaţiei dintre PR – Jurnalişti. E “vital ca noi toţi să dăm un sprijin profesional acestei relaţii pentru că e esenţială atât pentru comunităţile locale cât şi pentru viitorul societăţii noastre” concluzionează Liliana Bindeanu.

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on February 24, 2013 in PR

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: