RSS

Relatiile publice online

24 Feb

Salutare!

Sunt studentă la Facultatea de Ştiințe ale Comunicării din cadrul Universităţii “Politehnica” din Timişoara, în anul 3.

Acum sunt la seminarul de Relaţii Publice Online unde învăţăm cum să ne creăm propriul blog. Unii dintre voi ar spune că e ruşinos faptul ca sunt studentă la comunicare şi totuşi nu am avut un blog până acum, dar stiţi vorba aia…”mai bine mai târziu decât niciodată”.

Acum, aș vrea să vă împărtășesc câteva informații pe care eu le consider utile și cu care să plecăm la drum. Iată ce am aflat cu privire la domeniul relațiilor publice online:

După cum bine știm, în România, relațiile publice sunt privite recent ca și domeniu de activitate, însă în spațiul virtual românesc au apărut informații din ce în ce mai cuprinzătoare despre relațiile publice. Astfel, la începutul anului 2005 a fost lansat PRwave.ro, primul site din România dedicat în totalitate relațiilor publice, imaginii, comunicării și expertizei în aceste domenii. Deși acum 5 ani vorbeam de un domeniu cu o literatură aproape inexistentă în limba română, în prezent se simte o diferență semnificativă prin disponibilitatea de resurse românești care tratează RP.

Relațiile publice online (e-PR) sunt acea parte a relațiilor publice ce folosesc mediul electronic de comunicare drept suport de emitere/receptare a mesajului, urmărindu-se atingerea unui public care are acces la acest mijloc comunicațional și venind astfel în sprijinul obiectivelor de relații publice în general.

Avantaje ale e-PR: interactivitatea și comunicarea bidirecțională, audiența este conectată permanent cu organizația, comunicarea constantă cu publicul, audiență globală, costuri mici. Probleme sau amenințări ale e-PR: consumatorii nemulțumiți pot provoca mai mult rău unei organizații, grupurile ostile se pot organiza mai ușor online, cea mai mică greșeală se poate transforma într-o criză de imagine majoră, în doar câteva ore.

Pentru e-PR se folosesc instrumente precum e-mailul, grupurile de discuție, conferințele de presă online, paginile Web etc.

Așadar, Felix Friedlaender considera că : “PR-ul online este o parte componentă a relațiilor publice, care urmărește să construiască relații cu publicurile țintă relevante prin intermediul și folosirea instrumentelor comunicaționale specifice internetului și, în consecință, a unor mijloace și măsuri specifice”.

Online-Journalism-300x200

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on February 24, 2013 in PR

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: