RSS

TribeSourcing. Vechiul devine nou

06 Mar

Sincer, la seminarul de Relații Publice Online am auzit pentru prima dată termenul ăsta…așa că am dat un search pe prietenul nostru Google care nu ne lasă niciodată la nevoie… În mare, cam ce am înțeles eu din ceea ce am citit este faptul că avem o mulțime, un grup dispersat de oameni, pe care aparent nu îi leagă nimic, care nu au niciun scop comun, însă atunci când membrii mulțimii încep să interacționeze, își dau seama totuși că ar avea câteva interese comune, că se identifică cu ceilalți. Și așa ajungem la trib, adică acel grup de oameni care au pasiuni și ambiții comune.

Noţiunea de Tribesourcing se găseşte în social media şi reprezintă tactica prin care o companie se promovează prin intermediul unor “triburi” care au legături cu compania.

madagascar-escape-2-africa-976104l

Prin TribeSourcing o organizație realizează o muncă strategică prin care poate adăuga valoare brandului propriu prin intermediul colaborării și interacționării cu diferite triburi care au legătură cu compania. Se apelează la această metodă din două motive. Primul motiv este dat de specificul tribului, și anume tribul este o grupare de oameni, de dimensiuni diferite, coordonați de un lider, având idei și interese comune, iar al doilea motiv este dat de faptul ca elementele comune de gândire ale tribului se identifică cu scopurile și intențiile companiei.

Deci, TribeSourcing se referă la acel proces prin care ne folosim de tribul nostru proaspăt creat, motivându-l și direcționându-l pentru ca membrii săi să colaboreze la realizarea unui obiectiv, în vederea unui beneficiu comun.

E un proces ce se aplică pe scară largă azi în rândul multor companii și care aduce numeroase beneficii (vezi cazul Greenpeace-Mister Splashy Pants).

Așadar, ca și companie, trebuie sa folosești ce e la “modă”, ce este de actualitate și ce prinde la public. Și știți ce este acum la modă?       TribeSourcing-ul …

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on March 6, 2013 in PR

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: