RSS

Campania “Nu mă ignora”, alături de copii

16 Mar

Într-o țară in care statul nu investește în sănătate, reduce bugetele de la an la an, este nevoie de implicarea societății civile. Asociaţia Salvează Vieţi s-a născut în 2009 pornind de la cazul unui tânăr de 19 ani,  Dragoş Croitoru, bolnav de leucemie, pe care sistemul medical românesc îl abandonase. Cunoscând din ce în ce mai profund deficienţele sistemului de sănătate românesc, Asociaţia şi-a concentrat eforturile către schimbarea acestuia şi în sporirea şanselor la tratament pentru români.  Asociaţia şi-a propus crearea primului centru de excelenţă în tratarea leucemiilor şi a altor tipuri de cancer limfatic la Clinica de Oncopediatrie Louis Ţurcanu Timişoara.

presa_Adevarul-128x182-337x480

Campania „Nu ma ignora” este unică în România prin obiectivul ambițios de a strânge 1 milion de euro. (cea mai ambițioasă sumă din istoria campaniilor sociale din Romania).

Obiectivul general a fost strângerea sumei de 1.000.000 EUR – cea mai mare sumă obţinută vreodată în România printr-o campanie socială – destinaţi creării Centrului de Excelenţă. Ce şi-a propus Asociaţia:
•    Înfiinţarea unui laborator de biologie moleculară şi citogenetică ;
•    Consumabile pentru 1 an ;
•    O cameră sterilă şi 2 camere de izolare necesare tratamentului chimioterapeutic .

Obiective secundare ale campaniei:
•    Atragerea unui partener media puternic ;
•    Implicarea în campanie a unor personalităţi publice cu imagine foarte curată ;
•    Prezenţa puternică în mass-media, inclusiv TV – cel puţin 100 de apariţii ;
•    Popularizarea site-ului salveazavieti.ro, ca hub de informaţii utile ;
•    Menţinerea bugetului aproape de zero .

Rezultate campanie:

•    Decembrie 2010 – peste 400.000 EUR se strâng din redirecţionarea a 20% din impozitul pe profit, colectaţi de la 300 de firme + donaţiile a 80 de persoane fizice ;
•    Ianuarie 2011  – Fundaţia Vodafone donează 350.000 EUR ;
•    Martie 2011 – Se depăşeşte pragul de 1.000.000 EUR (peste 175.000 de SMS-uri trimise) ;
•    5 aprilie – Campania “Nu mă ignora” primeşte la Gala Oameni pentru Oameni Marele Premiu şi Premiul pentru cea mai bună campanie de atragere de fonduri ;
•    9 iunie – „Nu mă ignora” primeşte Marele Premiu al Galei Societăţii Civile 2011 ;
•    Pe 5 aprilie 2011, salveazavieti.ro ocupă locul 80 în ZeList (de la 2800 la începutul campaniei) ;
•    Pagina de Facebook avea la finalul campaniei peste 2000 de prieteni. Campania a generat sute de reacţii pe Facebook şi Twitter ;
•    ProTV a devenit partener media ;
•    Au fost atrase în campanie 7 personalităţi publice ;
•    Carmen Uscatu a fost nominalizată în campania Avon „125 de femei pentru schimbare” ;
•    Sumele strânse din campanie vor fi direcţionate în întregime către proiect iar bugetul foarte mic al campaniei a fost obţinut din sponsorizare. Bugetul mic al campaniei se datorează şi  obţinerii  de sponsorizări din partea hotelurilor unde s-au ţinut conferinţele, implicarea pro bono a tuturor agenţiilor partenere în campanie etc.

În opinia mea, campania “Nu mă ignora” a fost una dintre cele mai vizibile campanii sociale din România în perioada decembrie 2010 – martie 2011. Creativitatea campaniei se regăseşte în soluţiile diverse de abordare a publicurilor, în special a mass-media. Abordarea convingătoare şi mobilizatoare, comunicarea  bazată pe cifre alarmante şi cazuri concrete au avut un ecou puternic.

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on March 16, 2013 in PR

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: