RSS

Mesajul publicitar pentru paginile Web

18 Mar

Profesioniștii știrilor și publicității din media tradiționale obișnuiesc să despartă știrile de materialele distractive și de cele publicitare. Aceasta nu se întâmplă și pe internet.

Reclamele, cunoscute ca anunțuri de tip banner (banner ads), apar în cele mai neașteptate locuri. În alte cazuri, sunt integrate în conținutul programelor de știri sau distractive, în așa măsură încât nu se vede nicio diferență. În general, pe internet nu există delimitări clare.

Un exemplu dintr-o mulțime este pagina de voiaj din actualitățile financiare CNNfn, în care se amestecă articole despre călătorii cu serviciile de rezervări și cu reclamele unei agenții de voiaj sponsor. Iar site-uri cum este Amazon.com prezintă materiale publicitare sub masca, destul de transparentă, a recenziilor. Numeroase motoare de căutare de pe internet pun, în prezent, tot felul de conexiuni (links) cu cei care dau anunțuri, deasupra sau alături de rezultatele căutării.

publicitate_online-545

Cele mai multe anunțuri de pe internet nu seamănă cu ceea ce vedem în alte media. Ele sunt apariții de informații rapide, fără podoabe, doar un mesaj simplu și un element vizual. Și, din cauza amestecării conținutului, este greu, în multe cazuri, să știm care este publicitate și care nu este. Redactarea anunțurilor pentru unele aplicații pe Web se aseamănă cu crearea unui afiș pentru exterioare. Messajul trebuie să fie scurt – adesea sub 10 cuvinte, dar dacă este integrat conținutului programului, poate fi mai lung. Spațiul de prezentare   a mesajelor publicitare pe monitoare  este întotdeauna limitat.

Sursă:

Redactarea materialelor de relatii publice – Doug Newsom, Bob Carrell

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on March 18, 2013 in PR

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: