RSS

Monitorizarea și managementul reputației online

31 Mar

Managementul reputatiei online reprezinta pe de o parte monitorizarea referirilor la o persoana, o companie sau un serviciu facute de diversi utilizatori de internet, si pe de alta evaluarea acestora si combaterea celor negative. Pana la combaterea comentariilor negative, trebuie sa gasesti locurile de pe net unde lumea a scris despre tine si poti face asta folosind servicii de monitorizare a blogurilor, linkurilor si a tweet-urilor.

 

Cum să ții evidența a ce spun site-urile despre tine ?

Google Alert – selectezi cuvintele cheie de care eşti interesat (numele organizaţiei sau al persoanei pe care doreşti să o monitorizezi, ori al concurenţei), iar Google îţi va semnala pe email de fiecare dată când va afla o noutate privind cuvintele selectate. Această unealtă se dovedeşte foarte utilă pentru reputaţia personală. Timpul în care va găsi o informaţie relevantă poate fi de la câteva ore pînă la câteva zile, din momentul apariţiei ei. Şi Yahoo oferă un serviciu asemănător.
Pentru a crea RSS-uri customizate şi pentru a fi sigur că vei atinge un număr cât mai mare de bloguri şi canale de ştiri sunt utile Google.com/blogsearch şi Technorati. Poţi subscrie aceste RSS-uri în propriul reader, pentru a scurta timpul necesar accesării lor.
Monitorthis este un tool foarte util prin care se pot monitoriza anumite cuvinte cheie în 22 de motoare de căutare diferite. Rezultatele se accesează tot din readerul de RSS.
Identifică forumurile şi grupurile de discuţii unde îşi petrece timpul publicul tău sau concurenţa ta. Nu doar monitorizează, ci şi participă la discuţii. Una dintre cele mai folosite platforme pentru grupuri de discuţii în România este Yahoo Groups. În mod similar, au dezvoltat platforme şi Microsoft şi Google.

 

De ce e important să ai o reputație bună în online?

Aici dăm de două categorii: companiile şi persoanele din online. În cazul companiilor, neglijarea reputaţiei online duce nu doar la o criză de imagine ci şi la scăderea credibilităţii şi capacitatăţii de a-şi atinge obiectivele.

Peste 65% din angajatori verifică profilurile personale ale viitorilor angajaţi de pe site-urile de socializare. E posibil să pierzi oportunitatea vieţii tale dacă potenţialul tău angajator nu te ia în echipă din cauza unor poze pe care le-ai făcut când erai beat.

Brandingul personal este vital, nu-l lua în glumă. Socializarea online demult nu mai este un hobby, iar internetul este un monstru nemilos.

images

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on March 31, 2013 in PR

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: