RSS

Blogurile si media traditionale

05 Apr

descărcare (1)

Sondajul anual Euro RSCG Magnet and Columbia University Survey of the Media din 2006 în colaborare cu Steve Ross oferă o perspectivă asupra modului în care practicile de relaţii publice, în special în relaţia lor cu media, au evoluat odată cu apariţia Internetului şi a WWW.

Studiul RSCG Magnet 2006 indică faptul că “jurnaliştii sunt de acord că blogurile au un viitor prosper în următorul an, răspândind informaţii la nivelul corporativ şi funcţionând ca nişte câini de pază; 68% dintre respondenţi consideră că blogurile vor deveni un instrument mai popular printre corporaţiile care vor să-şi informeze clienţii în timp ce 58% consideră că blogurile vor ramane o metodă independentă şi informală de a disemina informaţia.” Utilizarea blogurilor de către jurnalişti a crescut din 2006.

“Mai mult de 51% dintre jurnalişti utilizează blogurile” relevă raportul din 2006 al celui de-al unsprezecelea sondaj Euro Euro RSCG Magnet and Columbia University Survey of the Media. Studiul a intervievat 1.202 jurnalişti din America de Nord şi de pe glob. Rezultatele arată:

* “70% dintre jurnaliştii care utlizează bloguri fac acest lucru pentru a rezolva sarcini de serviciu. Cel mai adesea, aceste sarcini de lucru implică găsirea de idei pentru articole, 53% dintre jurnalişti raportând că folosesc blogurile în acest scop.”
* “43% dintre jurnalişti folosesc blogurile pentru cercetare şi referinţe şi pentru a găsi surse.”
* “36% dintre respondenţi utilizează blogurile pentru a găsi surse.”
* “Cel mai notabil fapt este că 33% dintre jurnalişti declară că folosesc blogurile ca o metodă de a descoperi ştiri importante şi scandaluri. Foarte puţini dintre jurnaliştii care utilizează bloguri scriu ei înşişi pe unul sau publică pe al lor personal.”

Dar studiile indică faptul că jurnaliştii tind din ce în ce mai mult să posteze pe blogurile proprii, pentru a scăpa de sub presiunea editorilor sau a gatekeeper-ilor din media. Acesta este motivul pentru care milioane de cetăţeni din SUA şi persoane din întreaga lume sunt atrase de publicarea propriului blog. Şi blogul de corporaţie este în continuă dezvoltare, deoarece organizaţiile caută instrumente noi pentru a comunica direct cu publicurile lor, fără intermediari media sau gatekeeperi.

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on April 5, 2013 in Uncategorized

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: